Pengikut

Selasa, 27 Mac 2012

BUKANNYA PAYAH NAK PAHAM...

Sebenarnya bukannya payah nak paham.
Tapi bila saja buat-buat tak paham, ditambah dengan malas pi mengaji, tu yang banyak buat kecaman merapu.

Isu perniagaan dengan orang Yahudi yang diketengahkan oleh Datuk Seri Presiden PAS bukan perkara yang sukar difahami oleh umat Islam. Beliau menjelaskan fakta sejarah dari perspektif sirah Rasullullah di mana Baginda menjalankan muamalah urusniaga dengan orang Yahudi di Madinah, kerana perkara ini jelas disebut dalam banyak buku-buku sirah.

PAS dukacita dengan pelbagai kenyataan yang dikeluarkan pelbagai pihak yang menganggap kenyataan Presiden PAS bermotif politik kerana beliau menjelaskan dari sudut ilmiah perbezaan antara bangsa Yahudi dan gerakan Zionis, yang telah merampas tanah umat Islam di Palestine dan sentiasa memberi amaran kepada umat Islam.

Yahudi adalah bangsa yang disebut dalam Quran. Al Quran banyak menyatakan kecaman dan juga pujian kepada Bani Israel. Bangsa adalah ketentuan Allah. Manakala yang kita tentang ialah gerakan Zionis yang sentiasa mewujudkan tindakan huru-hara dalam dunia, khususnya tindakan ganas mereka terhadap umat Islam di Palestine.

Lantaran itu, PAS mengecam tindakan kerajaan berurus niaga dengan negara Israel kerana tindakan itu nyata bercanggah dengan dasar dan polisi negara yang tidak mengiktiraf tanah rampasan Zionis yang dijadikan negara Israel.
sumber : sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan