Pengikut

Selasa, 26 Oktober 2010

KISAH CINTA TANPA RESTU? @....?

Kisah ini banyak pengajaran dan iktibar sebenarnya pada kita semua.
Hubung kait pasal cinta, pengorbanan dan redha...
Bagi yang bakal berumahtangga, yang telah berumah tangga, dan yang telah mempunyai anak-anak.

Semaikan benih-benih iman dan takwa pada jiwa-jiwa mereka. Biar jelas arah tujunya, biar ia tahu betapa dunia ini hanyalah sementara dan penuh dengan godaan dan cobaan..

Barangkali juga ada hubung kait dengan banggunan 100 tingkat yang bakal dibina, samada secara lansung atau tidak lansung...entahlah...


KUALA LUMPUR, 25 Okt — “Mak, saya minta maaf banyak-banyak, dari hujung rambut hingga hujung kaki,” kata Siti Faezah Abu Bakar, 27, ketika menerpa dan memeluk ibunya yang pertama kali ditatapnya setelah enam tahun mereka berpisah.

Suasana sedih bercampur gembira itu turut disaksikan oleh suami Siti Faezah, Hazmain Abdul Jalil, 28, dan anak mereka Siti Nur Rafidah yang berusia 1 tahun 5 bulan di pejabat Biro Aduan Komuniti Pemuda Umno di sini hari ini.

Cerita Siti Faezah, suami dan anaknya yang tinggal di bawah jambatan Lebuh Raya Timur Barat (Metramac) sejak enam bulan lalu kerana kedaifan telah menjadi titik tolak kepada pertemuan Siti Faezah dengan ibunya Rohani Abdullah, 52.

Kisah tiga beranak ini yang disiarkan di dalam berita oleh sebuah stesen televisyen Jumaat malam lalu telah memeranjatkan ibunya yang seakan-akan mengenali wajah wanita yang disiarkan itu.

“Saya terkejut dan sama sekali tidak menyangka orang yang dimaksudkan dalam berita itu adalah anak saya yang sudah lama menghilangkan diri.

“Setelah mengamati wajah wanita dalam berita itu, saya menyedari dia adalah anak saya Siti Faezah. Saya lalu memaklumkan kepada anak lelaki saya (abang kepada Siti Faezah).

“Memang saya harap sangat Siti Faezah menelefon saya sebelum ini. Saya rindu sangat kerana dia sudah lama menghilang. Tiap hari mengharap, inilah yang akhirnya terjadi.

“Bila saya lihat dalam televisyen, tak sangka langsung dia jadi macam tu, “ kata Siti Rohani yang di bawa ke sini dari Segamat, Johor.

Beliau memberitahu anaknya melarikan diri kerana percintaannya dengan Hazmain tidak direstui.

Katanya mereka menghubungi Biro Aduan Komuniti Pemuda Umno setelah membaca berita mengenai Siti Faezah dan keluarganya di dalam akhbar pada pagi Sabtu.

“Semalam saya berhubung secara peribadi dengan Puan Siti Rohani dan memaklumkannya tentang usaha kami mahu mempertemukannya dengan anaknya.

“Beliau amat berterima kasih atas usaha kami kerana dapat membela nasib anaknya,” kata pengerusi biro aduan berkenaan, Datuk Muhd Khairun Aseh.

Beliau berkata pihaknya juga menghantar Siti Nur Rafidah untuk mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur akibat sakit paru-paru yang kronik kerana jangkitan kuman.

“Bayi ini sebenarnya tidak pernah menerima imunisasi dan apa juga ubat-ubat yang sepatutnya. Keadaan kesihatannya agak kronik dan memerlukannya pemeriksaan lanjut,” kata Muhd Khairun.

Siti Faezah, suami dan mereka kemudiannya mengikuti Siti Rohani untuk pulang ke Segamat. — Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan