Pengikut

Isnin, 14 November 2011

GEMPAR : BUNG MOKHTAR NAK PEJATUH MELAYU?.

Kuala Sepetang :Hasil tinjauan disekitar gerai melayu yang menjual mee yang dibuat oleh bukan bangsa melayu, makin ramai yang tidak kisah siapa pun yang buat mee tersebut.
Yang utama perut kenyang dan nafsu lapar dapat dipuaskan. Setidak-tidaknya mee tersebut masih murah sekitar Rm 0.5 sen @ Rm o.10 sen berbanding mee buatan melayu Islam yang beriman. Dalam masa yang sama mereka turut pelik dengan kenyataan Datuk Bung Mokhtar Radin (BN-Kinabatangan) yang tidak membela rakan seperjuangan.

Malahan tidak rela mempertahankannya dan turut menggesa menteri kabinet yang bertanggungjawab dalam Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) meletakkan jawatan. baca kat SINI kat SINI pun ada jugak.


Ini berlainan dengan sikap setiakawan yang tinggi yang ditunjukkan oleh Ketua Pemuda Umno yang tetap setia, utuh dan teguh mempertahankan kewajaran tindakan Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) membeli kondominium tersebut.

Pembelian kondominium itu dibuat supaya NLMC mendapat pulangan pelaburan memandangkan projek lembu fidlot oleh National Feedlot Corporation mengalami kelewatan operasi, ujarnya. boleh baca kat SINI

Bung Mokhtar Radin mengaku BN memerintah negara ini dengan adil.
" walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti kepada Umno dan Barisan ujarnya dengan serius.
Tetapi yang jadi tanda tanya orang ramai yang dah nak abis makan mee buatan bukan melayu ialah ,adakah Ketua pemuda Umno tidak cerdik atau Bung Mokhtar iri hati?

Hasil bancian rambang, ramai yang tetap menyokong menteri tersebut dan menggesa agar dia tetap teruskan kerja dan jangan sesekali letak jawatan. Kerana jawatan menteri itu adalah amanah yang tidak boleh dipersia-siakan. Segala kekurangan itu bukanlah sesuatu yang merugikan.malahan ianya untuk memperkayakan melayu jugak...
Akhirnya setelah selesai makan, mereka beramai-ramai keluar dari kedai mee dalam keadaan kekenyangan sambil menepuk-nepuk perut yang agak kehadapan. 'Mujur ada orang belanja, apa yang penting perut terisi, esok orang lain pulak belanja kita, jerit mereka beramai-ramai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan