Pengikut

Ahad, 7 Ogos 2011

CADANGAN TIMBALAN PESURUHJAYA YANG DITERIMA PAKAI...

Lebih berhati-hati dan tidak mendedahkan kepada fitnah yang lain malah boleh merugikan.
Rasanya cadangan timbalan pesuruhjaya PAS Selangor inilah yang diterima ramai AJK PAS pusat...
Tahniah la pada yang bijak dan tenang berhadapan dengan situasi sebegini.

Jumpa Jais, gereja dapat gambaran sebenar
Saidah Hairan

SHAH ALAM, 5 Ogos: Timbalan Pesuruhjaya I PAS Selangor, Iskandar A Samad (gambar) berharap semua pihak tidak wajar membuat kenyataan yang menunding jari kepada mana-mana pihak sebelum mendapat laporan lengkap daripada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Ini kerana kata beliau, isu pemeriksaan Jais ke atas satu majlis di bangunan Gereja di Damansara Utama sebagaimana yang dilaporkan media terlalu sensitif kepada semua pihak.

Sehubungan itu beliau menegaskan semua pihak perlu berhati-hati membuat ulasan tentang tindakan Jais selagi belum menerima satu laporan lengkap daripada pihak Jais.

Berhubung kenyataan Exco Hal Ehwal Agama Islam Selangor, Datuk Dr Hasan Ali, setakat ini belum ada lagi apa-apa pertemuan di antara beliau dan Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor.

Katanya, kenyataan Hasan yang diulas oleh beberapa pihak hanyalah kenyataan yang dilaporkan oleh media.

"Saya harap satu pertemuan di antara beliau dan pimpinan PAS Selangor perlu diadakan dan saya menyokong kenyataan Menteri Besar Selangor yang mahukan satu laporan lengkap dari pihak Jais," tegasnya yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan negeri.

Beliau mencadangkan PAS Selangor mengadakan pertemuan dengan pihak Jais dan pihak gereja untuk mendapatkan gambaran yang sebenar tentang peristiwa tersebut.

sumber : SINI

2 ulasan:

  1. laporan dr Jais ?... bole pecaya ker laporan yang dibuat oleh interested party dalam incident ini ? mesti mereka akan cube menutup kesalahan mereka dan memberi berbagai alasan dan 'bukti' ....

    semua da jd haprak ...da xleh pikir ..

    BalasPadam