Pengikut

Selasa, 1 Februari 2011

KETUK KEPALA ATAU TUMBUK BIJIK MATA?!!

Bila datangnya Nabi datang bawa ajaran Islam, pemimpin arab pada ketika itu sepakat menyatakan Nabi sebagai punca pecah belah d bumi Makkah.
Nabi punca masyarakat arab tidak sependapat dan penyebab huru hara.
Macam-macam cadangan dan pandangan dari kalangan pemimpin pada waktu itu untuk menyekat penyebaran dakwah nabi yang makin berkembang dan diterima baik oleh masyarakat arab yang tiada berkepentingan.

Ada yang cadang supaya nabi dibunuh, dikepung, dipulau, diKETUK KEPALA, dan macam-macam lagi la yang kadang-kadang tu tak terfikir oleh akal yang waras dan tidak nyanyok.
Diwar-warkan juga pada umum betapa pentingnya masyarakat arab tidak terperdaya dengan dakyah dan hasutan yang dibuat Nabi Muhammad SAW.
Digunakan kekerasan, ugutan, cercaan, hinaan bagi membendung masyarakat arab dari mendekati dakwah Nabi...
Akhirnya... segala yang dirancang, segala yang dibuat tidak mampu untuk menyekat cahaya Allah... Sinar agama Allah itu terus bersinar hingga sekarang dan dapat kita rasainya dalam diri dan keyakinann kita terus utuh dan kukuh pada kebenarannya.

hari ini terbaca pulak pasal penyatuan.
Bersatu atas asas bangsa ?
Bersatu atas dasar kenyangkan perut sendiri?
sejarah berulang kembali...

...Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata orang Melayu negara ini boleh disatukan jika dapat “ketuk kepala” Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Datuk Seri Anwar Ibrahim atas alasan masalah itu berpunca daripada kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat tersebut.

“Cara mudah, ketuk kepala Nik Aziz dan Anwar kerana penyakit itu semua datang daripada mereka,” kata beliau menjawab satu soalan bagaimana untuk menyatupadukan orang Melayu yang menurutnya sudah berpecah tiga.

bacaan lanjut kat SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan