Pengikut

Jumaat, 22 Oktober 2010

SELEPAS PILIHANRAYA : MUNASABAH DAN TIDAK MEMBEBANKAN.

Bila ada berita tentang kenaikan atau akan naik, pasti tak dapat tidak akan ada perkataan "Munasabah" dan "tidak membebankan"
Dah jadi macam kentut dengan taik kata Abang Mat sabu...

Ceritanya pasal tol... hampa pakat baca kat sini

SEBARANG kenaikan tol di lebuh raya kendalian PLUS Express-ways Bhd selepas tempoh lima tahun tanpa kenaikan seperti dijanjikan kerajaan akan dibuat pada kadar yang munasabah dan tidak membebankan rakyat.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Unit Perancangan Ekonomi), Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, perkara itu bagaimanapun belum diputuskan dan hanya akan diteliti selepas tamat tempoh lima tahun tanpa kenaikan yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam pembentangan Bajet 2011 minggu lalu.
Click Here
“Selepas lima tahun nanti, kita akan lihat macam mana, tetapi jika (kadar tol) naik sekali pun ia adalah pada kadar munasabah dan tidak membebankan rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan ucapan bertajuk “Rancangan Malaysia Ke-10, 2011-2015: Program, Perancangan dan Impak kepada Ekonomi, Negara dan Pertaliannya kepada Rakyat Malaysia” pada majlis jamuan tengah hari anjuran Institut Pengurusan Malaysia (MIM) di Kuala Lumpur, semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan