Pengikut

Ahad, 28 Februari 2010

DEGIL TAK BOLEH AJAR? PERUT PUNYA PASAL.

Assalamualaikum.
Isu lama,
tapi yg dok menyokong dengan cara membeli dan menjadi pelanggan setia serta tak lansung ambil berat soal ni adalah dikalangan org Islam gak.
Yg peliknya, pelbagai kempen dan penerangan sudah diberikan oleh mereka yg ada kesedaran tentang wajib dan sewajarnya ummat Islam mengambil berat soal permakanan Halal lagi baik. Halal pada semua unsur.Baik dari semua sudut.Bebas dari sebarang syubhah.Tapi Ummat Islam masih lagi tak sedar2 dan buat2 tak sedar. Alasannya macam2. Tak senarai la kat kat sini. Masing2 ada alasan.
Apa yg penting kita jgn sekali menjadi pendokong dan penyokong barangan buatan Yahudi atau yg seangkatan dengannya. Apatah lagi kita ada pilihan. Jika sekiranya kita tidak ada pilihan lain itu tak menjadi persoalan.
#-Adik jgn isap rokok ye...kata ayah. Pak pun isap? Pak ku contoh terbaik, kata anak smbil tersenym bangga.

Apa yg lebih menyedihkan, kalangan kita yg lantang dan sering melaungkan perubahan pemikiran, perubahan sikap, perubahan gerak kerja dan mcm2 lagi perubahan adalah mereka yg terkial2 membeli dan menjadi pelanggan setia barangan buatan Yahudi.

"Kita adalah pembela Islam, Kita adalah pejuang yg akan berusaha selagi ada hayat akan berjuang bersungguh melawan musuh laknatullah, Kita akan perangi segala bentuk ketidakadilan dalam masyakarat, kita akan tentang segala bentuk ancaman musuh..." Tapi kat tangan terselit rokok buatan Yahudi n Amerika atau dari seberang. Apa ini?
Kat telinga terselit batang rokok yg menanti masa untuk dicucuh. Kat mulut mengunyah MD , atau KFC yg bertanda halal, atau Bebola ikan tak berjenama. Isteri kita masih lagi membeli mee yg entah tangan2 mana yg mengadunnya.
Isteri kita masih membeli bebola,NUGGET dan fish cake jenama bukan Islam. Anak2 kita masih lagi membeli makanan ringan yg jelas kabur status halalnya. Gula-gula yg diimport dari cina turut menjadi pilihan kita untuk diberi hadiah atau hamper pada majlis2 keraian.Yg penting murah dan mudah.Soal halal dan haram bukan lagi menjadi perhatian.Apa peduli... Yg penting kami adalah penyokong parti Islam, Kami penyokong perubahan. Soal makan kami tak kisah. Apa yg penting kami makan apa saja yg mudah dapat dan kami punya tenaga untuk berjuang. Bergegar2 pentas ceramah, bergegar2 keyboard menaip artikel tentang politik dan isu semasa. APA punya cerita ini????

Perut tak jaga, mulut tak jaga, darah yg mengalir dalam tubuh tak jaga. Bila masa nak datang pertolongan dari Allah? Bila masa Allah nak makbulkan Doa. Kan Nabi dah sebut, Doa akan tertolak dengan sebab pakaian yg dipakai, makanan yg dimakan dari sumber yg haram....
Sama2 kita ambil pengajaran. Kita jadi Ummat Islam yg lebih ambil berat soal makan.
Kita semua dah tahu pasal sejarah para sahabat yg sentiasa memelihara permakanan demi mendapat redha Allah jua.
Di mana kita??
Nak atau tak nak?
Masing2 ada hujjah dan pandangan masing2.
Apa yg utama: Al-Quran dan Sunnah Nabi adalah Hujjah paling benar.
#-Duit anda, hak anda, tapi jgn bagi saham kat Yahudi laknatullah.


Oleh itu: Jgn la sokong dan pakat beli lagi barangan yg telah sedia maklum tentang sokongan mereka pada Negara Haram Yahudi. Begitu juga barangan yg bercampur dengan benda2 haram.
Kisah barangan haram : rujuk sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan