Pengikut

Ahad, 13 September 2009

SEMPENA MEMPERINGATI PERJUANGAN DAN SLOGAN PERJUANGAN.

Assalamualaikum.

Di Iraq, Palestin,Afganistan, Selatan Thailand, Moro, kasymir dan serata tempat yg ummat Islamnya tertindas, kita akan dapati mereka ini berjuang sepenuh hati, dengan tenaga,harta benda dan seluruh jiwa raga mereka hatta nyawa mereka menjadi taruhan demi memastikan kejayaan mereka mempertahankan aqidah dan tanah air mereka dari dijajah.
Jihat mereka begitu dikagumi, berjuang tak kira masa, tambahan dalam bulan Ramadhan. Puasa bukan alasan untuk berhenti berjuang. Puasa menjadikan jiwa mereka makin kental berhadapan dengan musuh2 Allah.Hubungan mereka dengan Allah begitu rapat, dengan amalan2 fardu dan sunat serta qiamullail yg menjadi kemestian dalam hidup mereka bagi mengukuhkan hati dan tawakal mereka hanya mengharapkan pertolongan Allah jua.



Kita satu Malaysia pula bagaimana?

Menjadi kewajipan kepada kita semua untuk menyokong dan bersama mereka mempertahankan dan memperjuangkan kebenaran yg hakiki.
tapi...
Apa tindakan kita? Paling tidak pun adakah kita
Besedia untuk meruntuhkan ekonomi golongan penentang ini?
kita dah lama dah tahu, dan sedia maklum tentang tanggungjawab itu,tapi masih menyokong barangan buatan yahudi dan seangkatan dan senada dengan yahudi...

Satu lagi,

Bersediakah kita solat subuh berjamaah?
Ikatan syaitan yg membalut tubuh kita tak mampu kita leraikan. Bagaimana kita nak meraih kemenangan jika bilangan yg hadir waktu subuh tidak sama mcm bilangan yg hadir solat jumaat?
alaa, kalau solat maghrib pun tak dpt berjemaah,apalah lagi subuh... Alangkah lemahnya kita bukan, tapi sering melaungkan soal perjuangan dan pengorbanan.
Buktinya ada didepan mata. Mudahan Ramadhan ini dalam merawat kelemahan dan membantu memulihkan semangat yg hilang. Moga-moga kita mampu mengubahnya. Kita buat,kita dapat, tapi kalau kita tak buat, kita akan dapat juga,apa yg kita dapat? kita dapat susah.

sekian, Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan