Pengikut

Khamis, 9 Julai 2009

JAHILIYAH MODEN

Assalamualaikum...

Jika kita mengimbau kembali sejarah pada zaman pemerintahan firaun, seluruh anak lelaki yg baru dilahirkan dibunuh kejam oleh penyokong dasar-dasar firaun atas dasar ketaatan dan kepatuhan kepada arahan firaun... sesiapa yg menyembunyikan kelahiran akan turut dihukum dengan kejam. Semua ini ada sebab takut pada kebenaran dan bimbang akan tibanya saat kejatuhan.
Setelah berlalu beberapa zaman dan kurun sejarah pembunuhan bayi berulang kembali, tetapi bayi yang dibunuh terhad pada bayi perempuan je... inilah zaman sebelum datangnya cahaya Islam yg dibawa oleh Nabi Muhammad utusan Allah yg merupakan penutup segala nabi dan rasul...
Setelah cahaya Islam terus mekar dan berkembang, dengan sebab setiap pendokong ajaran Rasul sentiasa kukuh dan padu dalam mengamalkan segala tuntutan Allah dan Rasulnya bersumberkan Kitab suci Al-Quran dan Sunnah nabi S.A.W.
Setelah melalui beberapa zaman dan kurun, Ummat Islam semakin jauh dengan panduan yg ditinggalkan nabi...
Apa yg berlaku hari ini , yg secara live nya dapat kita saksikan dengan kepala, dan mata kita, betapa jahiliyah itu kembali... Lihatlah, anak2 kecil yg tidak berdosa, tak kira jantina, lelaki ataupun perempuan, lebih hebat kekejamannya dari zaman firaun dan zaman jahiliyah,semuanya dibunuh penuh kejam dan dahsyat,
tangan2 mana yg menutup dosa dengan dosa berangkai,
manusia2 mana yg telah silap menempah silap bertimbun!!! Saksikanlah!!!

memang benarlah firman Allah, manusia bila tidak guna hati, mata dan telinga untuk paham dan tunduk pada ketetapan Allah dan Rasulnya ,nescaya akan menjadi hina sehinanya, sehingga menjadi lebih teruk daripada lembu, kambing, kerbau atau apa2 sahaja binatang ternak. Malahan golongan yg tak nak ikut dan degil ini lebih menderita kerana menempah tempat didalam neraka jahanam.

Firman Allah yg bermaksud : "
Dan sungguh, akan kami akan isi neraka jahanam banyak dari kalangan jin dan manusia. Mereka memiliki hati tetapi tidak dipergunakan untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka memiliki mata (tetapi) tidak dipergunakan untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah) dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakan untuk mendengar (ayat-ayat Allah) Mereka ini seperti haiwan ternakan,bahkan lebih sesat lagi.Mereka itulah orang-orang yg lengah.
Surah Al-A'raf ayat 179.
Zaman kehancuran akan tiba, detik dan saat hari kegemparan dan hari perhitungan pasti datang. Usah bertangguh lagi, kekejaman dan kedurjanaan ini akan dihitung dan dibongkar seluruhnya... tiada lagi ruang untuk menutup aib dan busuknya hati... Insaflah!!! Allah maha Adil lagi maha mengetahui...

Oleh itu, gunalah ruang dan peluang umur yg Allah kurniakan pada kita untuk kembali pada landasan yg betul. Setiap manusia akan hidup bahagia bila kembali pada ajaran agama, Segala kesedihan dan diri, bayang2 kedukaan, mimpi2 buruk, ketakutan dan kegelisahan akan lenyap. Hindarilah lorong2 kesengsaraan, jauhilah dari keputusasaan dan keluh kesah.. Kembalilah kita kepada Allah dan meneroka jalan2 keindahan bersama iman dalam hati, lidah dan perbuatan.InsyaAllah lahir perasaan puas dengan qadha dan qadar Allah Taala.
" Ya tuhan kami,sesungguhnya kami telah beriman,
maka ampunilah dosa kami dan peliharalah kami dari seksa neraka"

sekian wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan