Pengikut

Khamis, 20 Ogos 2009

PERMATANG PASIR: WIRA YG KECUNDANG @ KAMBING HITAM MENJADI WIRA ?



Assalamualaikum.

Bila membaca berita tengahari tadi kita dapat saksikan episod baru pertandingan di Permatang Pasir.
Bukan lagi Ust. Salleh Man yg akan berhadan dengan Rohaizat Othman. Tapi Rohaizat terpaksa berhadapan pula dengan bekas rakan kongsinya Yusri Isahak.

Bekas rakan kongsi Rohaizat Othman, Yusri Isahak berkata, beliau akan menemui kepimpinan PAS dan PKR untuk menggunakan pentas ceramah mereka bagi memberi penjelasan mengenai isu tersebut serta membersihkan dirinya.

Sapa sebenarnya yg menjadi WIRA dan siapa pula yg menjadi KAMBING HITAM dalam isu ini kita akan saksikan siapa yg kena atau siapa yg mengena?

Nabi telah mengajar Ummatnya bagaimanakah cara memilih pemimpin dikalangan kamu. Apabila pemimpin yg dilantik adalah dikalangan orang yg bukan ahlinya maka Nabi telah memberi amaran, Kata Nabi : tunggulah kehancurannya, nescaya rosaklah dunia akibat tangan2 mereka..

Oleh itu, bagi yg ada hak untuk mengundi dipermatang pasir dan diseluruh malaysia hendaklah mengambil kisah pertembungan bekas rakan kongsi ini sebagai pedoman dalam memilih pemimpin. Pilihlah calon2 yg mempunyai ciri2 kepimpinan, samda amanah, berakhlak,adil dalam memimpin. Kita tahu siapakah calon tersebut!

Sekian. Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan