Pengikut

Jumaat, 29 Julai 2011

DAP KENA BELASAH LAGI..

Sejak menang di Pulau Pinang, dah jenuh DAP kena belasah.
Boleh dikatakan hari-hari dalam tv ada je yang membelasah. Paling banyak isu yang jadi bahan belasahan ialah kononnya kerajaan DAP Pulau Pinang telah menganiaya orang Melayu.
Hari ni kena belasah lagi..

DAP ketepikan Cina utamakan Melayu, dakwa MCA

PULAU PINANG, 29 Julai: Rakan karib Umno, MCA hari ini membelasah DAP kerana memberikan semua kontrak Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Negeri Pulau Pinang kepada orang Melayu, Bumiputera and India Muslim tapi tidak kepada orang Cina dalam satu kenyataan hari ini.

Ketua Wanita MCA Pulau Pinang Tan Cheng Liang menempelak DAP yang didakwa mereka mengetepikan kaum Cina dalam penanugerahan kontrak JPS Negeri Pulau Pinang sejak mengambil alih tampuk pemerintahan negeri tersebut pada tahun 2008.

“Tiada seorang pun kontraktor Cina dalam lima kawasan yang dianugerahkan projek JPS Negeri. Ini bukti bahawa walaupun dengan sokongan orang Cina untuk Lim Guan Eng dan DAP, hak orang Cina semakin terhakis selepas DAP berkuasa.

"Ini kerana DAP berpandangan ke hadapan dan sedar bahawa mereka tidak boleh mengharapkan sokong orang Cina selama-lamanya untuk mengukuhkan kuasa politik mereka di pilihanraya umum akan datang, tapi saya harap cubaan mereka untuk memberikan imej yang baik kepada semua kaum tidak dilakukan dengan menggadaikan hak orang Cina,” tulis beliau dalam satu kenyataan yang dipaparkan di laman web MCA.

Merujuk kepada kenyataan Guan Eng, yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang pada 27 Julai yang lalu, Tan mengatakan kekesalannya apabila semua projek JPS Negeri diberikan kepada orang Melayu, Bumiputera dan India Muslim, di mana antara penerimanya 20 peratus adalah wanita.

“Oleh itu, saya terkejut dan saya tidak dapat memahami mengapa tiada satupun kontrak diberikan kepada mana-mana kontraktor Cina.

"Saya percaya bahawa kontraktor Cina sedar akan tender projek itu dan telah mengemukakan permohonan. Oleh itu, adakah kerajaan negeri menganggap permohonan mereka tidak lengkap?” soal beliau.

Pada pendapat Tan, kerajaan pimpinan Guan Eng sepatutnya adil kepada semua kaum dan tidak sewenang-wenangnya memberikan kontrak kepada kaum Bumiputera untuk membuat parti tersebut kelihatan ‘adil’.

Tan juga memberikan amaran secara tidak langsung kepada kerajaan Pulau Pinang dengan memberikan peringatan bahawa kontraktor-kontraktor bukan Cina yang dilantik mungkin ada masalah kredibiliti dalam menyiapkan kerja mereka dan menyeru kerajaan negeri berhati-hati ketika memilih kontraktor.

“Mereka juga harus memastikan kontraktor yang dilantik boleh menyiapkan projek tersebut dan tiada masalah yang wujud kepada infrastruktur negeri untuk menjaga kebajikan dan keselamatan rakyat,” tambah beliau.

Kenyataan Tan hari ini sekaligus telah memberi tamparan dan menidakkan tindakan Kimma, Umno dan media tradisional khususnya yang seringkali menuduh kerajaan DAP Pulau Pinang telah menganiaya orang Melayu.
sumber: sini

Khamis, 28 Julai 2011

MALAYSIA TAK MENANG..

Jangan kecewa!!! itu kata pengulas bola di TV1.
Sapa nak ikut?
Hakikatnya ramai yang kecewa, hampa dan geram.
Walau apa pun, para peminat yang hadir di stadium memang mengharapkan malaysia melakar sejarah. Tapi kehampaan.
Berat mata memandang. berat lagi yang beratur lama nak beli tiket, tapi tak dapat kerana tiket habis. Yang dapat beli tiket lagi geram kerana terpaksa akur dengan kehebatan pasukan Singapura.
Kalah tetap kelihatan kalah..

Selasa, 26 Julai 2011

Isnin, 25 Julai 2011

JANJI MANIS PEMBANGKANG..

Pembangkang janji nak bagi geran kat peneroka Felda yang belum dapat geran, walaupun dan meneroka tanah dan tinggal disitu sejak lama dulu.
Tapi sampai sekarang pembangkang tak bagi jugak geran yang mereka janjikan...
Janji tinggal janji...
Memang pembangkang tak dapat bagi geran pun. Sebab nama pun pembangkang. Bila masa jadi pemerintah?
Yang dah lama dan berzaman jadi pemerintah, tapi masih tak bagi geran kat peneroka ni pasai apa? hampeh.. dulu kini dan selamanya nak membelit.