Pengikut

Jumaat, 1 Januari 2010

SEDAPNYA BIAWAK PADANG PASIR (DHOB)

Assalamualaikum.
Sempena thn baru, sapa yg tak pernah tahu n nak tahu,boleh melihat gambar2 ni sekadar meningkatkan pengetahuan.Kalau nak dapatkannya kat tanah melayu ni mungkin sukar.Tapi kat tanah arab mudah la cari kat padang pasir je.Kalu kat malaya yg banyaknya mengkarung, biawak, atau buaya. Tapi tidaklah boleh dimakan. Haram hukumnya. binatang Dhob ni Boleh dimakan. Soalnya gamak n tak tergamak je la.

Bukan yg ini!

tapi yg kat bawah ni...








Bila dah macam tu, makan dah dengan penuh berselera n nantikan kesan2 terhebat seperti sedia maklum.:)
jgn lupa baca doa.
wassalam

15 ulasan:

  1. eiiii,,,apa kesan2 terhebat dan faedah daripada makan dhob?

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum.
    Kalau tak gamak, boleh gunakan daging dhob kering dicampur dengan herba di dalam kapsul.

    www.rahsiapadangpasir.blogspot.com

    BalasPadam
  3. curious person18 Mac 2010 3:46 PG

    dgr cite makan dhob ni leh kuatkan tnaga batin, yeker? slain tu apa dia?minta pjgkan la kelebihannya, bukan sng org nak makan dhob ni...tp kalau benefitnya byk, kdg2 org sanggup je...

    BalasPadam
  4. mta ulas skit, apa hujah yg membolehkan kite ni makan dhob di sisi islam...this animal is just like a biawak...kngat masa sekolah2 dulu, ada clasification sebab2 sesuatu binatang tu haram dimakan...cthnya, 2 alam...dhob ni 2 alam ke, curious nk tahu sbb ia mcm biawak..binatang ni ada taring x? kalu ado, leh makan ka?habaq mai la...lupo ilmu zaman dulu2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hadis Ibnu Umar r.a katanya: Nabi s.a.w pernah ditanya mengenai dhab. Baginda menjawab dengan bersabda: Aku tidak memakannya tetapi aku tidak mengharamkannya.

      Padam
  5. haha binatang 2 alam,kat tgh padang pasir ade kolam renang ker?

    BalasPadam
  6. binatang halal sbb dia x makan bgkai pon.. ia hanya mkn tumbuhan..

    BalasPadam
  7. ia halal krana x mkn bangkai... ia hanya mkn tmbuhan

    BalasPadam
  8. iguana makan tumbuhan jgk? so...mcmana? iguana dikira leh mkan jgk x?
    hihihihi

    BalasPadam
  9. aku dh try dh...peehhhh power beb....lebih tenaga...pg2 tegang jer r.....bini aku senyum jer r...nak main jer aku telan kapsul dhobsinai pg sebiji ptg sebiji..mlm bini aku herannnn....puas...sesapa nak p la kat ceramah pas ade ler sorang brader jual..aku pun dpt wktu p ceramah kat taman melewar baru ni ...memang power!!!

    BalasPadam
  10. dengar cerita dhab ni boleh dijadikan sumber perubatan?

    BalasPadam
  11. eee kakak saya kta gelinyaaaa

    BalasPadam
  12. Dulu nabi muhd saw pernah dihidangkan biawak. Tetapi beliau tidak makan binatang itu. Dia tidak berkata bahawa biawak haram dimakan

    BalasPadam
  13. dhob ini halal dimakan .... memanglah dulu nabi muhammad pernah dihidangkan dhob tetapi beliau tak makan tetapi beliau tidak berkata dhob ini tidak halal dimakan .... so untuk sesiapa yang nak makan boleh makan ....pesanan ini ustazah saya yang cakap....

    BalasPadam
  14. Knpe telur kura2,labi2 n penyu pn bleh mkn...sdgkn ibu nya xleh mkn......cam dhab ni telur dia leh mkn x?

    BalasPadam