Pengikut

Selasa, 8 Februari 2011

WARGA EMAS YANG TERLAMPAU...

Makin tua, makin banyak amalnya..
Makin tua makin hebat..
...

BAGAN SERAI - Seorang warga emas ditahan selepas memiliki 1,300 pil eramin 5 yang dianggarkan bernilai RM19,000 di Jalan Pantai Kuala Kurau, Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan berkata, penahanan dilakukan sepasukan anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah Kerian yang diketuai oleh Inspektor Mohd Sofian Kasudin kira-kira jam 2 pagi hari yang sama.

Katanya, polis tidak menjumpai barang yang menyalahi undang-undang ketika pemeriksaan ke atas badan suspek dilakukan, bagaimanapun polis menjumpai satu beg plastik hitam di dalam bakul motosikal milik lelaki berkenaan.

“Kita dapati ada 20 foil aluminium di dalam plastik itu dan setiap satu foil berisi 10 biji pil dipercayai pil Erimin 5,” katanya ketika dalam satu sidang media semalam.

Beliau berkata, suspek berkenaan turut membawa polis ke rumah di No.429 Jalan Pantai, Kuala Kurau dan menjumpai beberapa lagi pil.

“Hasil pemeriksaan di rumahnya polis menjumpai, satu bekas cecair pencuci yang mempunyai 110 foil aluminium, yang setiap satu Foil berisi 10 biji pil dipercayai Eramin 5.

Beliau berkata, suspek berasal dari Kuala Kurau dan mempunyai empat rekod kesalahan jenayah dan dadah.

Menurutnya, kes disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana mengedar dadah dan jika disabitkan kesalahan boleh dijatuhi hukuman mati mandatori.

“Suspek direman sehingga 10 Februari untuk siasatan lanjut,” katanya.

Menurut Mat Fuazi, anggaran nilai pasaran dadah yang dirampas lebih kurang RM19,000 yang boleh menampung pasaran dan bekal untuk 200 -300 orang penagih Erimin 5.

Beliau berkata, kejayaan tangkapan itu adalah hasil risikan Bahagian Narkotik Kerian dengan bantuan maklumat daripada orang awam.

Menurutnya, dengan tertangkapnya suspek itu dipercayai dapat melumpuhkan kegiatan pengedaran dadah jenis Erimen 5 di kawasan Utara Daerah Kerian.
Sumber : sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan