Pengikut

Sabtu, 9 Jun 2012

SANGGUP KATA TAK WARAS..HEHEHE

Mana satu tindakan waras dan tindakan kurang waras?
Satu lagi, yang mana tindakan yang warasnya kurang dulu, kini dan selamanya..
Tanda-tanda saat akhir makin kelihatan..

Baca berita ini :
SHAH ALAM – MCA menegaskan kepentingan pelajar di universiti tidak seharusnya dikorbankan demi agenda sesetengah pihak kerana golongan pelajar adalah harapan negara di masa depan.

Naib Presidennya, Senator Gan Ping Sieu berkata, isu Perbadanan Tabung Pengajian Tinggi Nasional (PTPTN) sekarang seharusnya menjadi peringatan kepada semua pihak agar politik yang mengabaikan kebajikan rakyat dinyahkan dari negara ini.

"Saya menegaskan pendirian saya bahawa PTPTN dikekalkan, saya tidak kisah apa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) katakan. Memansuhkannya adalah polisi yang silap.

“Tetapi untuk membekukan pinjaman ini di universiti yang dikawal kerajaan PR adalah sesuatu yang tidak waras,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Selain itu, Ping Sieu turut mengingatkan pemimpin Barisan Nasional (BN) agar tidak termakan umpan politik murahan PR yang mahu menjadikan diri mereka wira segera dalam isu PTPTN.

“BN harus berwaspada terhadap taktik kelas rendah yang bertujuan mengalihkan perhatian kita daripada isu-isu dasar yang sebenar,” katanya.

Semalam, Pengerusi PTPTN, Datuk Ismail Mohamed Said, mengesahkan pembekuan kemudahan pinjaman agensi itu kepada penuntut Universiti Selangor (Unisel) ditarik balik atas alasan kurang kemampuan kerajaan Negeri Selangor untuk menyediakan pendidikan percuma.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menyifatkan keputusan PTPTN membatalkan keputusan membekukan kemudahan pinjaman kepada penuntut Unisel sebagai langkah yang baik.

"Baik," kata beliau ringkas, sehari selepas menyifatkan langkah PTPTN menyekat penuntut-penuntut Unisel sebagai tidak wajar.
Sumber : sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan