Pengikut

Sabtu, 28 Januari 2012

POLITIK KEPALA LUTUT?...MB KEDAH YANG KENA..

Asal tak sealiran dan tak sependapat, terus buat arahan agar masuk Umno.
Adakah ini politik terbaik dalam era ini?
Sebetulnya adakah ianya syor yang paling bijak atau terlebih bijak?
Politik adil atau terpilih?

Apa kata KP PAS?

...Yb Dato' Seri Azizan teruk dibelasah dalam isu KUIN. Hanya kerana ia berbeza pandangan dan sikap dengan kita dalam isu AUKU, apakah wajar kita suruh dia masuk UMNO ? Hanya agen UMNO yg suruh orang PAS masuk UMNO. Persoalannya kenapa tidak suruh Yb Karpal Singh masuk UMNO juga ? bukankah Karpal lawyer yang mempertahankan KUIN ? Karpal tak tahu undang- undang kah ? Karpal tak baca buku Jingga kah ? atau Karpal juga sokong AUKU ? atau lebih drastik lagi , ini memang plan nak jatuhkan Ustaz Azizan ?
sumber : SINI

5 ulasan:

  1. Gambar tu tumit dan buku lali bukan lutut.

    BalasPadam
  2. OK..bagus ..lepas ni kalu mana IPTA/IPTS atau Kolej gantung student bawah AUKU..kita pun senyap..cam tikus babi sebab..sebab pendapat kita tak sealiran..dan walupun undang2 tu zalim..tapi sebab dia undang zalim yg sah diluluskan di Parlimen..kita kena patuh walupun ia sezalim mana pun!!Tak payah kita sembang pasal kebebasan akademik ka..atau sembang kenapa ISA zalimm..sebab walaupun zalim..ia tetap undang2..dan walupun kita kena sebab kita kena dakwa bawah ISA..kita kena patuh jugak..pergghh.. kalu kena kritik..samapi ble timbul persepsi nak jatuhkan Azizan..aku kesian gak kat bloger PR yg pikaiq camni!!Kalu Parpukari ka...Papagomo..aku faham..sebab IQ lemah!!

    BalasPadam
  3. 1-bagaimana nak tolong orang kena zalim?
    2-Dan bagaimana nak bantu orang yang buat kerja zalim?
    Nak tolong org yg buat zalim ni jgn la suruh dia pi join kezaliman. Nasihat dia, spaya jgn buat zalim. Set PR kata Umno Zalim? jgn la suruh org pi join Umno.
    3-Macam cukai tanah yang tinggi,kalau tak bayar tanah kita kena rampas.Bila bayar bkn tnda kita sokong.
    4-Yang selalu dok kacau IPTA/IPTS adalah sikap sapa? Yang selalu kacau urusan pntdbiran sperti yg dok brlaku kat IPTA n IPTS perangai sapa? Kata nak kebebasan akademik? Tak boleh tentang ka?sapakata tak boleh?
    5-Menolak kerosakan lebih utama dan mengambil manfa'at.

    BalasPadam
  4. Tok Guru juga pernah suruh Ustaz Nasharudin masuk UMNO.

    BalasPadam
  5. Itulah kena muhasabah.. Terlebih dan tersalul dalam perkataan.
    Majlis mahabbah dan saling bersalam-salaman tlh diadakn dulu.. TG pun dan anggap ianya selesai..
    Semua insan ada lebih dan ada kurang. Kita dalam berjemaah saling lengkap melengkapi. Mana yang kurang kita bimbing ke arah kebaikan. Ada yang terperangkap dan kembali insaf. Soal benak dan dalam hati hanya Allah yang maha mengetahui. Kebaikan bukan untuk kita je, tapi kena seru org lain buat kebaikan. Bukan seru pi sokong atau jd ahli geng zalim.

    BalasPadam