Pengikut

Rabu, 9 Jun 2010

BERHATI-HATILAH HAKIM-HAKIM...JANGAN JADI MACAM NI

Di Malaysia masih belum kedengaran berita macam ni. Tapi kat tempat lain dah berlaku hakim kena serang...kata Nabi : dari 3 hakim hanya 1 je masuk syurga, yg 2 lagi masuk neraka...
Apa pun pakat baca cerita ini dan ada iktibarnya :

BEIJING: Enam hakim yang mendengar kes pertikaian pinjaman di selatan China, cedera, apabila defendan menyimbah asid sulfurik ke arah mereka, di mana dua daripadanya cedera teruk.

Serangan asid di wilayah Guangxi berlaku hanya seminggu selepas seorang lelaki yang berang terhadap keputusan kes cerainya melepaskan tembakan di dalam mahkamah di tengah-tengah China, sehingga meragut nyawa tiga hakim dan mencederakan rakan sejawatan mangsa yang lain.
Dalam kejadian terbaru di bandar Wuzhou, menurut laporan Global Times, defendan yang dikenal pasti sebagai pasangan Chen Hongsheng dan Liu Fengjian, tiba-tiba menyimbah asid ke arah hakim ketika perbicaraan berlangsung.
Laporan itu yang memetik pakar perubatan yang merawat mereka, berkata hakim yang mengetuai perbicaraan itu dan seorang hakim lain mengalami kecederaan teruk dan mungkin masing-masing kehilangan penglihatan sebelah mata.

Penyerang itu sudah ditahan dan motif kejadian belum dapat disahkan. - AFP
berita asal di sini

2 ulasan:

  1. Melayu bukan lagi kaum majoriti di Malaysia, tak sedar-sedar lagi ke?
    Cuba ikut macam Chua Tee Yong anak Chua Soi Lek.
    Di atas keberanian dia meliwat semua Ahli Parlimen Melayu dalam persidangan Parlimen pada 16 Mac lalu, MCA hadiahkan dia jawatan Timbalan Menteri!
    Bacalah kisah kehebatan dia di www.merdeka-online.net.
    Orang Melayu sekarang dah lumpuh ke… tidur ke?

    BalasPadam
  2. Bukan lumpuh, tapi mendengar arahan. PM orang Pekan Pahang. Orang melayu lak tu...

    BalasPadam