Pengikut

Khamis, 18 Mac 2010

KATAK: ANTARA SUCI DAN UNTUNG

Dalam dunia yg fana ini, kita akan dapati macam-macam feel wujud. Kita khususkan pada sikap manusia terhadap makhluk yg bernama katak.
Ada yang suka katak,
ada yg cukup fobia dan teramat geli pada katak,
ada yg sekejap suka dan sekejap menyampah dengan katak dan tabiat suka melompatnya.
Ada juga yg memjadikan katak sumber inspirasi bagi menjana pendapatan.
#ini bukan katak sebenar yg suka melompat

Bagi yg cerdik dan bijak menafaatkan keadaan, pasti banyak keuntungan yg bakal diperolehi. Samada yg suka atau meluat tersangat-sangat dengan katak atau perangai katak...

Soalnya, adakah keuntungan yg ingin dicari itu sekadar di dunia cuma?
Pakat pandang dan muhasabahlah...

6 ulasan:

  1. gua benci katak,

    BalasPadam
  2. cuba memahami19 Mac 2010 9:11 PG

    tinggi sgt la falsafah nyer, org bukan sastera mcm sy susah nak fahm...

    BalasPadam
  3. saya jenis yg geli ngan katak, so mcm mane tu...tgk katak dh geli geleman, blum lg tersentuh...mcm mana nak manfaatkan situasi ni ek??

    BalasPadam
  4. syukur, kite lahir sbg manusia...geli tak pe, tp jgn dikeji dan dihina makhluk ini krn ia juga makhluk Allah...

    BalasPadam
  5. ha, alang2 dok crita pasai katak ni, cuba teka, dlm dunia ni ada brapa jenis katak?cuba sebutkan jenis2nya...nak tau gak brapa jnis katak yg kuar hasil carian bsama...))

    BalasPadam
  6. macam2 katak: katak berjiwa besar, katak suka berpaling arah, dan katak yg sukar ditelah teknik lompatannya,kena rajin tengok katak.

    katak bawah tempurung paling kurang gosip, tapi tetap dikutuk...

    BalasPadam