Pengikut

Isnin, 22 April 2013

SG ACHEH : BADRUL HISHAM @ YUSNI : SAPA BERJIWA BESAR?

PKR dan PAS akan bertembung di Sungai Acheh.PKR meletakkan Badrul Hisham Shaharin (kiri) yang lebih dikenali sebagai ChuguBard manakala PAS meletakkan Mohd Yusni Mat Piah.
Calon dah disahkan oleh SPR. Jadi tidak boleh tidak kenalah PKR dan PAS berpakat demi nak menjelmakan kemenangan disitu.
Kalau tidak..semuanya bakal jadi hampehhhh..
Pertembungan ini boleh menjadi wabak keseluruh negeri.
Wabak meningkatkan semangat.. meningkatkan semangat menjatuhkan sesama sendiri.
Menjadi ancaman yang amat bahaya.
Salah seorang mereka kena beralah. Semuanya dengan arahan dari Ketua Parti masing-masing. Sapa yang beralah memang berjiwa besar. Memang layak dilantik Senator bila dah menang nanti..hehehe..

PAS kata tunggu ari Isnin.
PKR kata salah paham.
Jadi apa yang penyokong PR nak dengar ialah penyelesaiannya...
 

3 ulasan:

  1. Klau tak selesai,,bye bye pr...aku tak keluar undi

    BalasPadam
  2. Kalau diteruskan juga pertandingan,ini bermakna PR hanya nampak diluaran saja yang gah dengan kerjasama dan persefahaman antara pemimpin masing-masing tapi sebenar kegilaan kuasa dari kalangan ahli untuk menjadi seorang politik yang bergelar Yang Berhormat tidak diterapkan kepada pengikut-pengikut masing-masing,maka inlah yang terjadi ,jika ada sefahaman yang jati , alasan untuk menjadi calun kerana diatas kehendak penyokong setempat alasan ini tidak boleh diterima sma sekali,kerana perjuangan dalam politik bukan kerana individu, perjuagan politik ialah menegakan prinsip parti untuk rakyat bukan untuk seseorang menjadi calun bagi mencari kekayaan,kalau inilah yang ada dihati snubari sesaorang bakal calun maka punahlah negara dan parti yang didokong,maka itulah apa yang telah terjadi pada UMNO/BN sekarng ini,jadi pada pucuk pimpinan parti PR fikirlah dan usahlah mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang boleh merosakkan perhubungan dan kerjasama yang telah dipersetujui bersama bawalah berunding secara hemah,pada calun-calun yang bertanding sesama sendiri fikirlah semasak-masaknya demi untuk kemenangan PR dan bukan atas kepentingan parti sendiri tapi ia adalah untuk PR demi untuk ke PUTERAJAYA.

    BalasPadam
  3. abg ust xboleh mengalah ke?Macamana kalau rang bawah ikut perangai ust ni semua nak jd pemimpin?
    Cukuplah tu,Pas Pusat dah arah serahlah sja@ nak jadi mcm Dr Mazlan keluar parti!

    Apa erti hidup berparti kalau tak nak ikut kata ketua,atau ingin tubuh parti sendiri? !
    Sbg ust kena tunjuk perilaku yg 'come'
    Redha dan ingat ia sbg ujian dari Allah.Tak dapat jadi YB berjuang cara lain pun boleh

    BalasPadam