Pengikut

Rabu, 14 Mac 2012

SHAHRIZAT ATAU RAFIDAH?

Ikuti apa kata pemimpin Umno :
1-“Shahrizat mengutamakan kepentingan kerajaan dan parti mendahului kepentingan peribadi. Ini pengorbanan besar daripada seorang pemimpin yang menerajui sayap parti,”KataTPM

2-Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafee Apdal berkata langkah yang diambil oleh Ketua Wanita itu baik dan tepat pada masanya demi menjaga kepentingan kerajaan BN dan juga parti.

2-Datuk Ahmad Maslan pula meminta pihak pembangkang supaya tidak membuat kesimpulan mengelirukan berikutan pengumuman pengunduran Shahrizat.
Katanya tindakan Shahrizat merupakan satu pengorbanan yang wajar kerana beliau telah mendahulukan kepentingan pandangan umum daripada kepentingan jawatannya sebagai menteri.

3-Datuk Seri Hishammuddin Hussein turut menyambut baik tindakan Shahrizat dan menyifatkan keputusan itu bukan sesuatu yang mudah.
Beliau yang juga menteri dalam negeri berkata beliau akan terus membantu Shahrizat dalam menjalankan tanggungjawabnya memimpin Wanita Umno.

Kesimpulannya :
Kebanyakan atau rata-rata pemimpin Umno beranggapan yang Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil telah membuat pengorbanan besar.

Bekas Ketua Wanita Umno, Rafidah Aziz pula tak setuju (tempelak) bila pemimpin Umno anggap itu satu pengorbanan.
Berundur? Apa berundur...? Tidak timbul isu berundur atau meletakkan jawatan! Tidak ada apa-apa untuk berundur kerana secara sah beliau tidak lagi menjadi menteri pada 8 April..."Jadi, sebenarnya, tiada langsung pengorbanan kerana ia hanya satu urutan peristiwa," kata Rafidah yang dipetik akhbar Malay Mail hari ini...

*Ulasan : Rafidah Aziz begitu lantang, berani dan telus. Apa jawatan beliau sekarang? Kalau ada jawatan?? hehehe..

pakat baca la kat SINI. SINI Pastu kat SINI
Pautan


*Gambar hiasan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan