Pengikut

Ahad, 24 Februari 2013

PENYEBAR FITNAH DIKALANGAN KITA...

Asalnya bukan niat nak buat fitnah, tapi secara tidak langsung/secara tak sedar telah menyumbang kepada tersebarnya fitnah. Orang yang terkena fitnah sensara dan teruji. tiap kesusahan dan keperitan yang ditanggung mereka yang kena fitnah hasil dari cepatnya tangan kita menulis.
Cepatnya mulut  kita menyampaikannya.
Bila kita dah mengaku sebagai orang yang beriman kenalah berhati-hati dan tidak terjebak dan terjerat dengan amalan fitnah dan menjadi punca ianya tersebar. Sahamnya akan turut kita nikmati!!

Fitnah pada akhir zaman seperti hujan. Mulianya kita bila lebih berhati-hati. Fitnah boleh berlaku dimana-mana jua. Dan amat bahaya bila kawan-kawan dan sahabat kita yang menjadi agen menyebar fitnah. Inilah antara punca kita turut tergugat untuk mempercayainya.
Gopoh dan rakus antara punca fitnah makin senang tersebar.
Lebih malang bila kita lebih cepat mempercayai berita yang disampaikan oleh individu yang kita tak kenal tentang hati budinya. Akhlak dan sikapnya dengan ahli keluarga, jiran tertangga dan masyarakat sekelilingnya. Bahkan kita langsung tidak tahu bagaimana hubungannya dengan Allah, dari solat 5 waktunya, solat berjemaah, solat sunat, puasa sunat dan sumbangannya pada Islam dan jamaah islam sendiri.

Moga-moga Allah memelihara kita dari fitnah dan menghindari kita dari terpalit antara penyebar fitnah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan