Pengikut

Khamis, 6 Oktober 2011

MESTI TENGOK :PONDOK BURUK PUN TAK KISAH...


Makan dari sumber yang halal.
Makanan yang dimakan adalah halal lagi baik.
Baik pada semua keadaan.

Tidak berlebih-lebih dan sentiasa mengelakkan diri dari melakukan pembaziran.
Pemimpin wajib menunjukkan contoh berjimat cermat.
Barulah sesuai dilantik sebagai pemimpin.Sentiasa bertanggungjawab dan amanah.
Jangan sampai pemimpin bersungguh-sungguh menyampaikan ucapan memberi nasihat pada rakyat supaya berjimat cermat tetapi pemimpin itu sendiri yang boros dan terus menerus menunjukkan cara hidup bermewah-mewah..
Macam itu jugak, bila mana pemimpin berucap ketika merasmikan hari kebesaran Islam, sering kali mengingatkan hadirin pendengar agar ikut jejak Nabi, cara hidup Nabi, tapi amalan pemimpin sendiri melencong dari seruan yang diucapkan... Memang macam hampeh!!!

5 ulasan:

  1. justeru hati2lah semasa memilih pemimpin!

    BalasPadam
  2. corak kepimpinan yang beginilah kita perlukan terapkap utk generasi akan datang.

    BalasPadam
  3. Alhmadullah..

    BalasPadam
  4. susahnya nak cari pemimpin mcm TGNA..

    BalasPadam